Kolmas sukupolvi Aro-Yhtymä-konsernin johtoon

10.12.2020 | Uutiset

DI Markku Järvinen on nimitetty Autokeskus Oy:n ja Katepal Oy:n hallitusten puheenjohtajaksi sekä Aro-Yhtymä Oy:n toimitusjohtajaksi 1.1.2021 alkaen. Kalevi Aro jatkaa Aro-Yhtymä Oy:n hallituksen puheenjohtajana.

Markku Järvinen on Helena Aron puoliso, ja hän on toiminut sekä Aro-Yhtymän että sen tytäryhtiöiden Autokeskuksen ja Katepalin hallitusten jäsenenä kesäkuusta 2016 alkaen.

–  Markku on jo pitkään ollut luonteva osa perhettämme ja olen iloinen, että perheen sisältä löytyy aitoa mielenkiintoa ja vahvaa osaamista viedä isäni perintöä eteenpäin, Kalevi Aro kertoo.

–  Tunnen Aro-Yhtymän hyvin ja olen innoissani uudesta roolistani yhtiössä. Sekä Autokeskuksessa että Katepalissa on erinomaista osaamista. Nyt tapahtuva muutos tarkoittaa jatkuvuutta yhtiön toiminnassa, Markku Järvinen sanoo.

Järvinen siirtyy Aro-Yhtymä-konsernin palvelukseen Handelsbankenin pääomamarkkinoiden analyytikon tehtävistä. Tätä ennen hän on toiminut muun muassa Evli Pankissa pääanalyytikkona ja Pöyryllä yritysrahoituksen ja liikkeenjohdon konsultoinnin tehtävissä. Koulutukseltaan Järvinen on diplomi-insinööri Teknillisestä korkeakoulusta sekä kauppatieteiden kandidaatti Helsingin Kauppakorkeakoulusta.

Mari Vilannin kanssa on sovittu, että hänen tehtävänsä Aro-Yhtymä Oy:n toimitusjohtajana päättyy 31.12.2020. Tämän jälkeen Vilannin toimisuhde jatkuu siten, että hän on sitoutunut olemaan Aro-Yhtymän käytettävissä ja palveluksessa hallituksen erikseen ohjeistamissa asiantuntijatehtävissä 31.3.2021 saakka.

Muilta osin konsernin johdossa ei tapahdu muutoksia. Karri Koskinen jatkaa Autokeskuksen ja Mikko Pellinen Katepalin toimitusjohtajana. Emoyhtiö Aro-Yhtymän hallituksen jäseninä jatkavat Helena Aro, Kirsti Aro, Maarit Aro, Markku Järvinen, Jorma Nisula ja Pekka Tefke. Autokeskuksen hallituksen jäseninä jatkavat Kalevi Aro, Kirsti Aro, Maarit Aro, Jorma Nisula ja Pekka Tefke. Katepalin hallituksen jäseninä jatkavat Helena Aro, Kalevi Aro, Kirsti Aro, Maarit Aro ja Jorma Nisula.

75 vuotta autoja, autoalan palveluita ja bitumikatteita

Suomalainen perheyritys Aro-Yhtymä Oy kuuluu Suomen merkittävimpiin autoalan toimijoihin sekä kateaineiden ja bitumituotteiden valmistajiin. Konserniin kuuluvat emoyhtiön sataprosenttisesti omistamat Autokeskus Oy ja Katepal Oy.

Autokeskus Oy on täyden palvelun autokauppaketju. Sen toimipaikat sijaitsevat Helsingissä, Vantaalla, Hämeenlinnassa, Hyvinkäällä, Tampereella, Raisiossa ja Turussa. Merkkiedustuksiin kuuluvat BMW, Citroën, Ford, Kia, Nissan, Peugeot, Škoda ja Toyota. Autokeskuksen palveluksessa on lähes 500 työntekijää, ja sen liikevaihto vuonna 2019 oli 308,6 m€

Katepal Oy on Suomen johtava ja ainoa suomalaisomisteinen bitumisten kateaineiden ja bitumituotteiden valmistaja. Sen tuotantolaitokset sijaitsevat Lempäälässä. Päätuoteryhmiä ovat SBS-kumibitumipohjaiset rullatavarat, kattolaatat, sivelyaineet ja pakattu bitumi. Katepalilla on tytäryhtiöt Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. Katepal työllistää noin 130 henkilöä, ja sen liikevaihto vuonna 2019 oli 43,7 m€.

Pyydä tarjous Etsi jälleenmyyjiä