Toteutimme rautakauppa-asiakkaidemme haastattelututkimuksen poikittaistutkimuksena, jonka toteuttajayhteistyökumppanina toimi Kokemuksia.fi. Asiakkaidemme mielipiteet on koottu anonyymiys säilyttäen. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Katepalin vahvuuksia ja kehityskohteita. Lisäksi asiakkailtamme kysyttiin NPS (Net Promoter Score), joka on yleisesti yrityksissä käytetty asiakasmittari, joka mittaa yhden kysymyksen avulla yrityksen asiakaskunnan uskollisuutta ja tyytyväisyyttä. Lisää NPS-luvusta voit lukea täältä.
Isoja kehityskohdeteemoja ei noussut esille. Palaute keskittyi lähinnä yksittäisiin virheellisiin eriin, värivirheisiin. Osa asiakkaista koki, ettei ollut saanut riittävästi koulutusta tuotteisiin. Olemme onnistuneet asiakkaiden mukaan luomaan laadukkaan brändin. He myös arvostavat kotimaisuutta, sujuvia toimituksia, jotka tulevat silloin kun luvataan.
Rautakauppa-asiakkaidemme NPS oli hieno 75! (koko asiakaskunta 80)
Vahvuutemme yhteistyössä:
- Laadukas ja tunnettu brändi. ”Brändi on tunnettu sekä kuluttajien että ammattilaisten keskuudessa.” ”Loppuasiakkaat käyttävät toisinaan Katepalin nimeä viitatessaan koko tuoteryhmään.”
- Luotettava kumppani. ”Asiakkaalla tuli Katepalista ensimmäisenä mieleen luotettavuus.”
- Pitkä yhteistyö. ”Yhteistyö on jatkunut sujuvasti jo 17 vuotta.”
- Brändin kotimaisuus. ”Asiakas näkee kotimaisuuden Katepalin merkittävänä vahvuutena.”
- Riittävä tiedottaminen tuotevalikoimasta. ”Uutuuksista tiedotetaan näkyvästi vuosittain.
- Toimitusten sujuvuus. ”Joskus toimitukset saapuvat jopa luvattua aiemmin.” ”Toimitukset ovat nopeita.”
Asiakkuuden hallinta
- Hyvä tavoitettavuus. ”Tarvittaessa henkilökunnan saa nopeasti kiinni.” ”Hyvä tavoitettavuus tarvittaessa on asiakkaalle tärkeämpää kuin Katepalin omatoimiset yhteydenotot.”
- Avoin keskusteluyhteys.”Asiakas kokee voivansa antaa suoraa palautetta Katepalille.”
- Halukkuus järjestää koulutuksia. ”Asiakas tietää saavansa koulutusta tarvittaessa.”
- Kattava tuotetuki. ”Tuoteneuvonnasta saa asiantuntevaa apua nopeasti.”
- Asiallinen reklamaatioiden hoito. ”Satunnaiset reklamaatiot on hoidettu nopeasti ja asianmukaisesti.”
Haluamme kiittää jokaista haastattelun antanutta. Mielipiteenne on meille tärkeä, jotta voimme kehittää toimintaamme!